Молитвы на благовещение в году. Молитвы на благовещение пресвятой богородицы

Сегодня православный мир отмечает Благовещение Пресвятой Богородицы — день, когда Пресвятая Матерь получила благую весть от ангела Гавриила о том, что родит Сына Божьего. По этому поводу мы подготовили м олитвы на Благовещение Пресвятой Богородицы.

Молитва иная

К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный, припадая, молюся: виждь, Царице, яко безпрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего. И многажды аще каюся, ложь пред Богом обретаюся, и каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю.

Сия ведущи, Владычице моя, Пресвятая Богородице, почто не помилуеши, почто не укрепиши мя, и чесо ради не подаси ми всегда благая творити?

Веси убо, о Владычице, яко отнюдь имам в ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, и сей преступаю.

Но не попущай, Пресвятая, воли моей совершатися, неподобна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, дабы аз отныне престал сквернодействовати, и прочее бых пожил в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь, поклонение и велелепие со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва третья

О, Пресвятая, Богоизбранная Дево, Святаго Утешителя Духа Всенепорочная Невесто, Пребожественнаго же Отца Небеснаго Дщерь Превожделенная, посреде терния мира сего Тем обретенная, яко крин пресветлый добротою девства блистающийся, да Сыну Божию Чистая Матерь Неискусобрачная будеши!

Что убо воздадим Тебе в пресветлый день сей Благовещения, воньже Архангела Гавриила красотою безмернаго девства Своего удивила еси и от того неизреченное обрадование восприяла еси?

Что принесем Тебе за вся утешения Твоя, имиже возвеселила еси в день сей весь мир видимый и невидимый, наипаче же падший древле род человечь?

Днесь спасения нашего начало и еже от века таинства явление: ныне убо Слово Божие тихо сниде с небес, яко капля каплющая на землю, и вселися в Твою Богоблагодатную девственную утробу и бысть Плоть спасения нашего ради.

Сего ради днесь Ангели ликуют на небесех и вся тварь веселится и радуется, празднующе начало свобождения своего от работы нетления в свободу славы чад Божиих. Ныне радуется женское естество, Евы ради падшее, та бо повинувшися змию печаль роди женам и неудержанно введе смерть.

Ты же, Дево, разрешила еси от горькия работы весь род человечь и свободою Христовою естество женское почтила еси, зане девством чистым паки истинную жизнь ввела еси, и сего ради жены, девство держаще, врага яве побеждати начинают.

Ныне Адам ликует, видев, яко в пресветлый день сей исполнися на Тебе первое райское благовестие, яко семя Жены сотрет главу змия.
С нимже ликовствует ныне весь род человечь, понеже Тобою, Пречистая, упразднися днесь древнее отвращение Божие к человеком, Бога бо паки привела еси к нам.

Сего ради зрим Тя ныне, якоже древле Иаков, яко Лествицу высокую, Еюже сниде Бог на землю и яко Мост пречуден, имже сущих от земли паки возводиши на небо.

Что воздадим Тебе, Царице неба и земли, за вся сия, имиже радость несказанную подала еси падшим и заблуждшим людем Твоим?
Вся наши жертвы и приношения ничтоже суть пред величеством благодеяний Твоих. Единое точию угодно Тебе: «сердце сокрушенно и смиренно», егоже и Сын Твой и Господь наш «не уничижит».

Сего ради молим Тя: исполни нас от превосходящия высоты смирения Своего елика вместити возможем, да принесем Ти во всесвятый день Благовещения Твоего Твоя от Твоих, во еже во всяцем деле блазе не мыслити высокая, но выну в смирении духа пребывати.

Сею первейшею добродетелию украшени, в пресветлый день сего праздника Твоего в кротости и чистоте сердца со Архангелом Гавриилом возопием тебе: Радуйся, Благодатная, Радуйся, Обрадованная, Радуйся, Преблагословенная, Господь с Тобою и Тобою с нами во веки веков. Аминь.

Тропарь Благовещению Пресвятой Богородицы

Тропарь, глас 4:

Днесь спасения нашего главизна, и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует.
Темже и мы с ним Богородице возопиим: радуйся, Благодатная, Господь с тобою.

Кондак, глас 8:

Взбранной воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невеста Неневестная.

Величание

Архангельский глас вопием Ти, Чистая: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Задостойник, глас 4:

Благовествуй земле, радость велию, хвалите Небеса Божию славу. Яко одушевленному Божию Кивоту, да никакоже коснется рука скверных. Устне же верных Богородице немолчно глас Ангела воспевающе, с радостию да вопиют: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Фото: открытые источники в Сети

Стоит отметить, что Благовещение – это христианский праздник, в который, как рассказывает Библия, к Марии явился архангел Гавриил и сообщил тогда еще простой и невинной девушке Благую весть – Мария должна была стать матерью Сына Божьего.

В Благовещение Святой Богородицы в первую очередь надо поздравить свою семью, родных и близких, а также коллег, друзей и знакомых. В праздник Святой Богородицы надо сказать слова радости, любви и благополучия самым родным и близким людям.

Во время стремительного развития технологического прогресса, поздравить людей, которые находятся далеко, можно, отправив им короткое поздравительное смс-поздравление.

Короткие смс-поздравления с Благовещением Святой Богородицы в 2017 году.

Лучами солнца расцветая,
Пришла красавица весна.
Марии весть дана благая,
Что Богом избрана она.

***
Весенним днем Святую деву
Небесный ангел посетил
Сбылось Божественное диво,
О чем поведал Гавриил.

***
И Благовещенье справляют
Весной все люди вновь и вновь,
И в сердце каждого - святая
Весна, и вера, и любовь.

***
К нам Благовещенье идет
И всем здоровье принесет,
Святая Дева, защити
Всех нас на жизненном пути!
Пускай Господь благословит,
За доброе вознаградит,
Простит за прегрешенья нас
В столь добрый день, в столь светлый час!

***
Благовещенье пришло,
Радость людям принесло.
Пусть же повезет и вам!
По поступкам и делам

Пусть за все Господь воздаст,
И удачи море даст,
Пусть любовь и счастье будет,
Чтобы радовались люди.

***
С Благовещением вас!
Пожеланья есть у нас –
Не болеть мы вам желаем,
С днем святым вас поздравляем.

Пусть везет во всем всегда,
Не грустите никогда,
Что бы ни было – вперед!
Впереди удача ждет.

***
Благовещение здесь,
Чудо-праздник в мире есть,
Православные его
Любят, знать, сильней всего.

Для тебя благая весть
У меня, пожалуй, есть:
Ведь добра тебе желаю,
С днем прекрасным поздравляю!

***
Желаю в праздник я везенья,
И быть в хорошем настроенье,
И Благовещенье встречать,
Достойно праздник отмечать.

Чтоб шел по жизни ровно ты,
Чтобы все сбылись твои мечты,
Не знал печалей и разлук,
А рядом был надежный друг.

***
С Благовещеньем, мой друг,
Расцветает все вокруг,
Ярким светом вся земля
В этот день освещена.

Я желаю лишь добра,
Чтоб любовь всегда была,
Быть здоровым, богатеть,
В этой жизни все суметь.

Короткие смс-поздравления мужу с Благовещением Святой Богородицы в 2017 году.

Благовещенье настало,
И тепло на сердце стало.
Мой любимый, счастлив будь,
Обо всем плохом забудь.

***
И не нужно унывать,
Надо жить и процветать.
Стань счастливым самым ты,
Пусть исполнятся мечты!

***
Благовещенье настало,
И тепло на сердце стало.
Ты, любимый, счастлив будь,
Обо всем плохом забудь.

И не нужно унывать, —
Надо жить и процветать.
Стань счастливым самым ты,
Пусть исполнятся мечты!

***
Огромный праздник этот христианский
Уж отмечают тысячи церквей.
Сегодня мужу я желаю счастья,
И ядом – только преданных друзей.

Сегодня много радости желаю,
Пусть Благовещенье успех несет,
Все сбудется – я точно это знаю,
Лишь у того, кто движется вперед!

Короткие смс-поздравления жене с Благовещением Святой Богородицы в 2017 году.

Благовещение рядом,
В этот день грустить не надо,
Он несет нам весть благую,
А тебе, жена, такую:

Будешь ты всегда красивой,
Самой милой и счастливой,
Все получится, ты знай,
Никогда не унывай!

Короткие смс-поздравления сестре и брату с Благовещением Святой Богородицы в 2017 году.

Сестру поздравлю всей душой
Я с Благовещеньем великим,
Пускай придет успех большой,
И счастье будет многоликим.
Хочу удачи пожелать,
И никогда забот не ведать,
Любить, надеяться и верить!
Пускай Господь отводит беды.

***
С Благовещеньем поздравляю,
И тебе, сестра, пожелаю,
Хорошо разбираться в людях –
Ведь тогда все отлично будет!

Пусть удача к тебе приходит
И все лучшее происходит,
Верь в себя, не грусти совсем,
И не ведай в судьбе проблем!

***
Мой брат любимый, дорогой,
Я Богу за тебя молюсь.
Пускай прибудет он с тобой,
Пускай не даст изведать грусть.

Пусть в Благовещенье, сейчас,
Плохое все уйдет навек,
Будь счастлив каждый день и час,
Родной и близкий человек!

Короткие смс-поздравления маме с Благовещением Святой Богородицы в 2017 году.

Благовещенье пришло,
Весть благую принесло –
Будет мамочке везти,
Счастье встретится в пути.

Снова маму поздравляю,
Много счастья я желаю.
Праздник добрый и святой
Дарит пусть тебе покой!

***
Мамочка, Благая весть пришла!
Праздник удивительный приходит,
Я хочу, чтоб счастлива была,
И успех пусть жизнью верховодит!

Только лучшего тебе – во всем,
Пусть твои исполнятся желанья!
Будет светлым наш уютный дом,
Радости! Взаимопониманья!

Короткие смс-поздравления отцу с Благовещением Святой Богородицы в 2017 году.

Хочу я папе от души сказать:
Особый праздник будем отмечать –
Сегодня Благовещенье настало,
И птицей к нам в окошко постучало.
Пусть, папа, каждый миг тебе везет,
Пускай надежда в сердце поселится,
Пусть счастье безупречное найдет,
И будут рядом любящие лица!

Благовещение Пресвятой Богородицы - в этот день Деве Марии явился архангел Гавриил и возвестил Ей о грядущем рождении Иисуса Христа - Сына Божьего.

До 14 лет Пресвятая Дева воспитывалась в храме, а затем, по закону, должна была оставить храм, как достигшая совершеннолетия, и либо возвращаться к родителям, либо выйти замуж. Священники хотели выдать Ее замуж, но Мария объявила им о своем обещании Богу - остаться навсегда Девою. Тогда священники обручили Ее дальнему родственнику, восьмидесятилетнему старцу Иосифу, чтобы он заботился о Ней и охранял Ее девство. Живя в Галилейском городе Назарете, в доме Иосифа, Пресвятая Дева Мария вела такую же скромную и уединенную жизнь, как и при храме.

Спустя четыре месяца по обручении, Ангел явился Марии, когда Она читала Священное Писание и, войдя к Ней, сказал: «радуйся Благодатная! (то есть исполненная благодати Божией - даров Святого Духа). Господь с Тобою! Благословенна Ты между женами». Архангел Гавриил возвестил Ей, что Она обрела величайшую благодать у Бога - быть Материю Сына Божия.

Мария в недоумении спросила Ангела, как может родиться сын у той, которая не знает мужа. И тогда Архангел открыл Ей истину, которую он принес от Всемогущего Бога: «Дух Святый найдет на Тебя, и сила Всевышнего осенит Тебя; посему и рождаемое Святое наречется Сыном Божиим». Постигнув волю Божию и всецело предавая Себя ей, Пресвятая Дева отвечала: «Се, раба Господня; да будет Мне по слову твоему».

«То событие, которое именуется «Благовещение», означает зачатие Иисуса Христа, – напоминает профессор богословия диакон Андрей Кураев. – Действием благодати Божией в лоне Марии началось развитие новой человеческой жизни. Не от Бога-Отца зачала Мария, не от Архангела Гавриила и не от своего нареченного мужа Иосифа. Циничные «физиологические» аргументы лучше оставить при себе - христиане не хуже скептиков знают законы биологии, а потому и говорят о Чуде. И чудо состоит не столько в том, что Дева, не знавшая мужа, стала вынашивать ребенка, но что Сам Бог отождествил Себя с этим ребенком и со всем, что произойдет в Его жизни. Бог не просто вселяется в Деву. Через архангела Гавриила Он (Вседержитель, Владыка и Господь) смиренно просит согласия отроковицы. И лишь когда Он слышит человеческое согласие. Да будет мне по слову Твоему», - лишь тогда Слово становится плотью.

Так начинается евангельская история. Впереди - и бегство в Египет, искушения в пустыне и исцеления одержимых, Тайная Вечеря и арест, Распятие и Воскресение…».

Датой Благовещения как на Западе, так и на Востоке считается 25 марта. Эта дата отстоит ровно на 9 месяцев от 25 декабря, которое с IV века сначала на Западе, а затем на Востоке считается днем Рождества Христова. Кроме того это число согласуется с представлениями древних церковных историков о том, что Благовещение и Пасха, как исторические события произошли в один и тот же день года.

Впервые эта дата появляется в сочинениях западных авторов III века Тертуллиана и священномученика Ипполита Римского как день Распятия Спасителя по римскому календарю (еще в VI в. св. Мартин из Браги писал, что многие галльские епископы считали Пасху неподвижным праздником). При этом сщмч. Ипполит на основании сопоставления ряда библейских стихов и буквального их толкования утверждал, что Рождество Христово произошло через 5500 лет после сотворения мира.

Убеждение о 5500-летнем возрасте творения ко времени пришествия в мир Спасителя и о совпадении дат сотворения мира и пришествия Христа во плоти перешло в александрийскую традицию, но здесь решающей стала дата не Рождества Христова, а Благовещения: свт. Афанасий Великий писал, что Христос воплотился в утробе Девы на 25-й день марта, потому что в этот день первоначально Бог создал человека.

С V века место даты Распятия заняла дата Воскресения, а время земного служения Спасителя от Воплощения до Воскресения стало считаться кратным целому числу лет.
В византийской традиции дата 25 марта имеет огромное значение – это день не только Благовещения, но и сотворения мира, и Воскресения Христова; от нее отсчитываются даты других праздников: Рождества Христова, Зачатия и Рождества св. Иоанна Предтечи.

День Благовещения нередко считался днем начала церковного или даже гражданского года как на Востоке, так и на Западе. Убеждение о совпадении исторической даты Воскресения Христова с 25 марта привело к тому, что этот день получил название “Кириопасхи” (Кириопасха – Господственная (т. е. настоящая, нормальная) Пасха; иногда встречается неправильная этимология – Господня Пасха). Сейчас Кириопасхой называют случающееся раз в несколько лет совпадение праздников Пасхи и Благовещения.
В России в связи с использованием Церковью юлианского календаря 25 марта выпадает на 7 апр. по григорианскому (“гражданскому”) календарю).

Изображения Благовещения присутствуют уже среди росписей катакомб 2-й половины II – 1-й пол. III веков, тем не менее, можно с большой степенью вероятности утверждать, что установление особого праздника Благовещения произошло не ранее IV века.

Открытие св. равноапостольной Еленой в начале IV в. святых мест земной жизни Господа Иисуса Христа и начатое ею строительство храмов на этих местах (в частности, в Назарете) вызвали рост интереса к событию Рождества Христова и тайне Воплощения; возможно, с этим связано и установление Благовещения как отдельного праздника. В начале VIII в. армянский автор Григор Ашаруни писал, что праздник Благовещения был установлен свт. Кириллом Иерусалимским, то есть в 3-й четверти IV в.

Поскольку сведения о константинопольском богослужении V-VI вв. немногочисленны, ничего определенного о праздновании Благовещения в этот период в Константинополе утверждать нельзя, но уже к концу VII в. это один из самых почитаемых здесь праздников. Все византийские памятники VIII и последующих веков называют Благовещение среди важнейших праздников; богослужение Благовещению неизменно совершается 25 марта.

На Западе сведения о празднике Благовещения восходят примерно к тому же времени, что и на Востоке. Из сочинений западных отцов Церкви и писателей известны слова на Благовещение, приписываемые латинским авторам V в. блаженному Августину, святым Петру Хрисологу и Льву I Великому. Однозначно о литургическом почитании дня Благовещения говорится в Liber Pontificalis времен папы Сергия I (687-701), где Благовещение входит в число 3 праздников, посвященных Божией Матери, когда в Риме совершалась торжественная процессия.

Название праздника в древности не было устойчивым, современное греческое название “евангелисмос” появляется лишь с VII в. В сочинениях древних авторов встречаются названия: греч. “день приветствия”, “возвещение” или “день/праздник Благовещения”; лат. “annuntiatio angeli ad beatam Mariam Virginem” (Благовещение ангела ко блаженной Деве Марии), “Mariae salutatio” (приветствие Марии) и ряд других подобных по смыслу названий. Благовещение воспринимался и как Господский, и как Богородичный праздник. В отличие от Православной Церкви, где Благовещение считается одним из важнейших праздников (полное название – Благовещение Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии), в католичестве это праздник второго класса (полное название Annuntiatio beatae Mariae Virginis – Благовещение Блаженной Девы Марии).

Года выпадает на седьмое апреля. Это постоянная дата для этого светлого и важного в церковной культуре праздника. Так как довольно-таки часто Благовещение выпадает на период поста перед Пасхой, некоторые верующие люди путаются с датой.

Нужно запомнить, что благая весть, о которой Дева Мария узнала в праздничный день, связана с Рождеством Христовым. А значит, конкретно у этого праздника дата не переходящая - 7 апреля каждого года.

В этот день, а точнее вечер, более двух тысяч лета назад Дева Мария заснула за вечерним шитьем. Во сне ей явился Архангел Гавриил, сообщивший о грядущем рождением девой Иисуса Христа, а именно, Сына Божия. Дева Мария была замужем за Иосифом. Но он был ее мужем формально, должен быть заботиться о девушке и хранить ее девство.

До четырнадцати лет Мария жила в храме и хотела посвятить свою жизнь Богу, но священники хотели выдать ее замуж. Тогда Дева Мария рассказала о своих намерениях и для нее нашли мужчину, который будет оберегать, но не будет мужем в полном смысле этого слова. Уже спустя недолгое время после обручения Ангел явился Марии и сказал, что она обрела великую благодать у Бога: отныне ей быть Материю Сына Божия.

Мария спросила у Архангела, как же она сможет родить сына, если не знает мужа. Тот ответил, что Дух Святой найдет Марию и сила Всевышнего осенит. Дева Мария постигла свою волю и полностью ей отдалась. Это событие и именуется в церковном календаре Благовещение Пресвятой Богородицы: день, когда произошло зачатие Иисуса Христа.

Что делать в Благовещение Пресвятой Богородицы 2019

В этом календарном периоде праздник будет в пятницу предпоследней недели Великого поста. Это праздничный день, несмотря на то, что он в постный период перед Пасхой. В храмах проводятся торжественные службы, на стол можно подавать рыбные блюда (что является единственным исключением из постного меню).

Пресвятой Богородицы из клеток на волю выпускают птиц. Предварительно этих птичек ловят, а в день праздника выпускают. Птицы, в особенности голуби - это символы добрых вестей. Возможно, они полетят высоко в небо прямо к Господу и попросят его за добрых людей, которые отпустили птичек на волю. В народе праздник считался женским и молитва Богородице в этот день имеет силу исцелять и помогать.

Сила молитвы к Богородице

Православная церковь верит в то, что Матерь Божия находится в Царствие небесном рядом со своим сыном и молит о прощении грехов людей. Усиленная молитва Богородицы, а особенно, в светлый праздник 7 апреля, многое может. Еще во время своей жизни Пресвятая Богородицы обрела Благодать Господа и ходатайствовала ему за тех, кто просил об этом. к Богородице будут услышаны. Она знает о немощах и скорбях, о нуждах и слабостях людей. Грех каждого человека приносит Богородице страдания, но она всегда готова оказать помощь людям, которые от чистого сердца и искренне об этом просят.

В народе говорят, что на праздник Благовещение Пресвятой Богородицы, в 2019 году он будет 7 апреля, как и в другие годы, Богородица особенно слышит людей и у нее можно просить все. Поэтому стоит обдумать заранее, какую помощь нужно получить с помощью сил Небесных, верить в то, о чем просите, тогда Божья Матерь обязательно услышит. Вот молитва, которую нужно читать к Богородице, не только в этот праздник, но как можно чаще.

Тропарь, глас 4

Днесь спасения нашего главизна и еже от века таинства явление: Сын Божий Сын Девы бывает, и Гавриил благодать благовествует.
Темже и мы с ним Богородице возопиим: радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак, глас 8

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице, но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

МОЛИТВЫ НА ПРАЗДНИК БЛАГОВЕЩЕНИЯ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

Молитва первая

Приими, Всеблагомощная, Пречистая Госпоже Владычице Богородительнице, сия честныя дары, Тебе единой прикладныя от нас, недостойных рабов Твоих, от всех родов избранная, всех тварей небесных и земных вышшая явльшаяся. Понеже бо Тебе ради бысть Господь сил с нами, и Тобою Сына Божия познахом, и сподобихомся Святаго Тела Его и Пречистыя Крове Его.
Темже блаженна еси в родех родов, Богоблаженная, Херувимов светлейши и Серафимов честнейши сущая. И ныне, Всепетая Пресвятая Богородице, не престай молящися о нас, недостойных рабех Твоих, еже избавитися нам от всякаго совета лукаваго и от всякаго обстояния:
и сохранитися нам неврежденным от всякаго ядовитаго прилога диавольскаго. Но даже до конца молитвами Твоими неосужденных нас соблюди:
яко да Твоим заступлением и помощию спасаеми, славу, хвалу, благодарение и поклонение за вся в Троице Единому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

К Тебе, Пречистей Божией Матери, аз окаянный, припадая, молюся: виждь, Царице, яко безпрестанно согрешаю и прогневляю Сына Твоего и Бога моего.
И многажды аще каюся, ложь пред Богом обретаюся, и каюся трепеща, да не како поразит мя Господь, и по часе мале паки таяжде творю. Сия ведущи, Владычице моя, Пресвятая Богородице, почто не помилуеши, почто не укрепиши мя,
и чесо ради не подаси ми всегда благая творити?
Веси убо, о Владычице, яко отнюдь имам в ненависти злая моя дела и всею мыслию люблю закон Бога моего. Но не вем, Госпоже Пречистая, откуду яже ненавижду, тая творю, и сей преступаю. Но не попущай, Пресвятая, воли моей совершатися, неподобна бо есть, но да будет во мне воля Сына Твоего и Бога моего, да мя спасет, и вразумит, и подаст ми благодать Святаго Духа, дабы аз отныне престал сквернодействовати, и прочее бых пожил в повелениих Сына Твоего, Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь, поклонение и велелепие со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва третья

О, Пресвятая, Богоизбранная Дево, Святаго Утешителя Духа Всенепорочная Невесто, Пребожественнаго же Отца Небеснаго Дщерь Превожделенная, посреде терния мира сего Тем обретенная, яко крин пресветлый добротою девства блистающийся,
да Сыну Божию Чистая Матерь Неискусобрачная будеши!
Что убо воздадим Тебе в пресветлый день сей Благовещения, воньже Архангела Гавриила красотою безмернаго девства Своего удивила еси и от того неизреченное обрадование восприяла еси?
Что принесем Тебе за вся утешения Твоя, имиже возвеселила еси в день сей весь мир видимый и невидимый, наипаче же падший древле род человечь?
Днесь спасения нашего начало и еже от века таинства явление: ныне убо Слово Божие тихо сниде с небес, яко капля каплющая на землю, и вселися в Твою Богоблагодатную девственную утробу и бысть Плоть спасения нашего ради. Сего ради днесь Ангели ликуют на небесех и вся тварь веселится и радуется, празднующе начало свобождения своего от работы нетления в свободу славы чад Божиих.
Ныне радуется женское естество, Евы ради падшее, та бо повинувшися змию печаль роди женам и неудержанно введе смерть. Ты же, Дево, разрешила еси от горькия работы весь род человечь и свободою Христовою естество женское почтила еси, зане девством чистым паки истинную жизнь ввела еси, и сего ради жены, девство держаще, врага яве побеждати начинают.
Ныне Адам ликует, видев, яко в пресветлый день сей исполнися на Тебе первое райское благовестие, яко семя Жены сотрет главу змия. С нимже ликовствует ныне весь род человечь, понеже Тобою, Пречистая, упразднися днесь древнее отвращение Божие к человеком, Бога бо паки привела еси к нам.
Сего ради зрим Тя ныне, якоже древле Иаков, яко Лествицу высокую, Еюже сниде Бог на землю и яко Мост пречуден, имже сущих от земли паки возводиши на небо. Что воздадим Тебе, Царице неба и земли, за вся сия, имиже радость несказанную подала еси падшим и заблуждшим людем Твоим? Вся наши жертвы и приношения ничтоже суть пред величеством благодеяний Твоих. Единое точию угодно Тебе: «сердце сокрушенно и смиренно», егоже и Сын Твой и Господь наш «не уничижит».
Сего ради молим Тя: исполни нас от превосходящия высоты смирения Своего елика вместити возможем, да принесем Ти во всесвятый день Благовещения Твоего Твоя от Твоих, во еже во всяцем деле блазе не мыслити высокая, но выну в смирении духа пребывати.
Сею первейшею добродетелию украшени, в пресветлый день сего праздника Твоего в кротости и чистоте сердца со Архангелом Гавриилом возопием тебе: Радуйся, Благодатная, Радуйся, Обрадованная, Радуйся, Преблагословенная, Господь с Тобою и Тобою с нами во веки веков. Аминь.

АКАФИСТ НА ПРАЗДНИК БЛАГОВЕЩЕНИЯ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ

Кондак 1

Икос 1








Кондак 2

Видев Архангел Гавриил, яко Человеколюбец Господь умилосердися, гиблемый зря род человеч, удивися зело, како Бог, Егоже небеса вместити не могут, в девичестей хощет вместитися утробе, како не опалит ю огнь Божества, како Бог, на Негоже Херувими и Серафими возрети не смеют, хощет во образе раба явитися на земле, да с человеки поживет. Сему неизреченному таинству чудящеся со страхом возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум неуразумеваемый страшнаго таинства открывая, рече Владыка ангелов ко Архистратигу: что смущаешися, Гаврииле, о новости вещи? Аще не опали огнь купину в пустыне горевшую и не сгоравшую, не опалит всячески утробу Девичу Огнь Божества Моего, но паче оросит ю и освятит благодать Моя. Идеже бо хощет Бог, побеждаются естества уставы. Гавриил же, сия слышав, радости исполнися Божественныя, и отыде в Назарет, исполняя повеление Господне, помышляюще в себе, како внидет к Отроковице и како возвестит Ей таинство чудесное, во еже не смутити Ея девический помысл, и рече к себе: возвещу убо Ей первее радость, и целуя воспою глас таковый:
Радуйся, Радосте всему миру, Тебе бо единей подобает радоватися;
Радуйся, Сладосте ангелов, от Тебе единей благоволи Господь воплотитися.
Радуйся, неувядаемый Цвете чистоты, Ты бо небесное благоухание всему миру явила еси;
Радуйся, белоснежный крине девства, Ты бо райское девство на земли насадила еси.
Радуйся, Сокровище паче всего дражайшее, Твоея бо доброты возжела Царь Небесный;
Радуйся, Утро всему миру светлейшее, Твоим бо светом разгонится мрак греховный.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 3

Силою Божественною укрепляемый слете с небесных высот великий Архангел и в Назарет град прииде, и обрете Святую Деву во внутренном чертоге Своем не о житейских пекущуюся, но в молитве и чтении книжнем пребывающую. Та бо разгнув книгу Исайи пророка, читаше словеса его: “Се Дева во чреве приимет и родит Сына, и нарекут имя Ему Еммануил”. И распаляшеся серафимскою любовию не точию к Имущему скоро прийти Христу, но и к Девице оной, Яже имать родити Того, и размышляше коль неизреченно есть таинство сие и коль велико есть достоинство Девицы Тоя, и моляшеся, о еже увидети Ю, и аще возможно, последнейшею Ей быти рабынею Тоя, да с радостию воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще страх велий и благоговение к Богоотроковице, Юже Бог избра быти Владычицею неба и земли, великий Архангел приближися ко внутренним дверем чертога Тоя, и се абие внезапу предста Преблагословенней с кротостию великою, предста Пренепорочней небесный вестник, да радость всему миру благовестит, предста безплотный чистой Деве, да безчестие женское в честь преложит, и между Создателем и созданием уневещение да сотворит, и светлым гласом абие глагола неискусобрачней:
Радуйся, Благодатная, ликуй ныне и веселися, яко Господь с Тобою;
Радуйся, Благословенная, слыши ныне и приклони ухо Твое, яко возжела Царь доброты Твоея.
Радуйся, Обрадованная, яко благословенна Ты в женах;
Радуйся, Препрославленная, яко велия слава Твоя на небесах.
Радуйся, Богоизбранная Отроковице, яко спасется Тобою от прелести весь род человеческий;
Радуйся, преизящная Девице, яко возвеселится о Тебе весь превысочайший собор Ангельский.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 4

Бурю внутрь имущи помышлений сум-нительных, смятеся Пресвятая Дева, таковое небесное благовестив услышавше, помысливше же в себе, каково будет целование сие, рече ко Архангелу: Ева, праматерь Моя, приемши разум змиин, лишися пищи Божественныя и изгнана бысть из рая, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящеся поползновения. Сего ради отступи от дверей Моих, и не вещай глаголов, их же сбытия никакоже можеши показати, да не обольщена буду, что ум мой и душу смущавши… Аз же в тишине духа Моего воспевати буду: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша Архангел смиренных глагол Пресвятыя Девы высоту, рече к Ней: Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что мене благоговееши, Владычице, Тебе честно благоговеющему? Не удивляйся странному моему зраку, не ужасайся, Архангел бо есмь. Змий прельсти Еву иногда, аз же Божий предстатель послан есмь Божественный Совет Предвечный поведати Тебе, Не бойся, Мариам, обрела бо еси благодать у Бога безмерныя ради девственныя чистоты Твоея. Сего ради зачнеши во чреве и родиши Сына и наречеши имя Ему Иисус. Сей будет Велий и Сын Вышняго наречется. И даст Ему Господь Бог престол Давида отца Его и воцарится в дому Иаковли во веки и царствию Его не будет конца. Благовествующе же сие велие благочестия таинство, со страхом вопию Тебе сицевая:
Радуйся, звездо незаходимая, вводящая в мир великое Солнце Христа;
Радуйся, заре присносияющая, являющая человеком всего мира Творца.
Радуйся, паче утра светлейшая, всем во тьме греха сидящим свет благодати облистающая;
Радуйся, паче злата дражайшая, всем неведущим Бога сокровище веры показующая.
Радуйся, Лествице небесная, Еюже Бог нисходит с небес;
Радуйся, мосте к небесем приводяй, Имже мир исполняется чудес.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 5

Богодухновенныя глаголы Архангеловы слышавше, Пресвятая Дева смутися паче бывшаго, зане тии Рождество Ей возвещаху. Сего ради рече ко Архистатигу: Глаголи Мне явственнейше, како зачну. Дева сущи отроковица браку непричастная. Како будет сие, идеже мужа не знаю? Како убо глаголеши, яко рожду, боюся еда лесть глаголеши? Сия рече не неверия ради, но яко не веде, како может родити, естества законы превосшедши. Сего ради рече ко Ангелу: скажи Ми образ рождения, во еже не повредитися девству Моему, и тогда обрящеши сердце Мое к Божию изволению готовое, да с радостию воспою Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видев Архангел величие веры Пречистыя, рече к Ней: Глаголы, яже мне вещаеши, обычая есть рождества человеков смертных, законам же естества не работает Иисус, Содетель естества, Отроковице. Ты ищеши уведети от мене образ зачатия Твоего, но той несказанен есть: Дух Святый найдет на Тя и Сила Вышняго осенит Тя, темже и Рождаемое Свято наречется Сын Божий. От Того во чреве приимеши и Той совершит в Тебе недоведомое зачатие, о Пресвятая Дево. Сего ради прославляю Тя сице:
Радуйся, Духа Пресвятаго Невесто Богоизбранная и преднареченная;
Радуйся, Бога Отца Дщерь прелюбимая и превожд елейная.
Радуйся, Свитче Божественный, в немже перстом Отчим написуется в Тебе Божие Слово;
Радуйся, златый Светильниче, Имже Огнь Божества возсияет всему миру.
Радуйся, Глубине неисчерпаемая, неудо-бозримая и ангельскима очима;
Радуйся, Высоте неизглаголанная, неудобовосходимая человеческими помыслы.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 6

Проповедника Божественнаго и Вестника небесного тя верую быти, рече Пресвятая Дева ко Ангелу: вижду бо тя ангельскою облистаема светлостию, обаче стыждуся скоро веровати словесем Твоим, не уведевше первее со всякою известностью. Слышах бо Священную некую Деву Еммануила рождающую, пророком древле предреченную. Сего ради хощу разумети, како естество человеческое претерпит Божества растворение, да познаю таинства силу и с верою воспою Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявает ныне, Пречистая, Тобою всему миру велие таинство воплощения Божия, – рече Архангел к Богородице, – Ты бо еси Оная Святая Дева, о Нейже предрече Исайя. Ты еси Дверь Божества, чистотою запечатленная и девством хранимая, Юже Иезекииль предвиде. Господь пройдет Тобою, якоже солнечная луча стекло или кристалл проходит, просвещающи и освящающи Тя Божественною Славою, во еже быти Тебе истинною Материю Божией, рождающей совершеннаго Бога и совершеннаго человека, и Девою нетленною, якоже прежде рождества, такожде в рождестве и по рождестве Твоем, родиши бо Сына, соблюдающа Твое девство неврежденно. Сего ради, прославляюще величие тайны Твоея, вопию Тебе сице:
Радуйся, Купино неопалимая, Юже не опалит огнь Божества, Моисеем предзримая;
Радуйся, двере затворенная, Еюже пройдет Бог, Иезекиилем предреченная.
Радуйся, Скиние предивная, Яже невместимаго Бога не тесно вместит, Авраамом прообразованная;
Радуйся, руно орошенное, на Негоже Владыка яко капля дождевная тихо снидет, Гедеоном предвещанное.
Радуйся, земле ненасеянная, Слово небесное, яко пшеницу плодоносную, чисто прозябающая;
Радуйся, ниво неоранная, Сына Божия, яко клас Божественный, яве произрастающая.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 7

Хотящи веровати страшней тайне Архангелом возвещенной, Пресвятая Дева обаче смутися промышляющи высоты сия величество, и вся стыдящися, глаголаше: Рцы Ми, Гаврииле, истиннейшая, како нетленней бывши чистоте Моей, рожду с плотию Безплотнаго? Чудеса всегда быша множицею Божественною силою чудодействуема, дева же неискусомужне никог-даже роди. Сего ради како может всеми невместимый и всеми невидимый во чрево девичие вселитися, еже Сам созда? Рцы Ми сия, да с верою воспою Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Нова и страшна и чудна Твоя таинства, рече Ангел Богородице, и новую тварь показа Тобою всех Творец Господь, Ты бо едина Царя воплощаема приимеши во утробе, да Ты едина Мати Сына Божия пронаречешися. Чистая. Сего ради не дивися чудеси и да не сумнишися: “Бог, идеже хощет, побеждается естества чин”, вся бо возможна суть Всемогущему. И якоже от ребр Адамовых создана бысть Ева без матери древним Богозданием, тако и ныне от Твоего девства воплощается без отца всех Господь. И да уверит Тя жезл Ааронов невлажно прозябший и руно Гедеоново, зане, яко росу, зачатие приимеши, нетленная Дева сущи. Такожде и купина во огне неопально пребывшая да возвестит Ти, яко приимеши огнь Божества, Приснодева, и по Рождестве пребудеши чистая. Сего ради приими целование мое, да вси племена земная с радостию воспоют Тебе:
Радуйся, жезле Ааронов, нетление всему миру прозябший;
Радуйся, Финикс Давидов, безсмертие падшим людем процветший.
Радуйся, Скиние небесная, от херувимов осеняемая и ублажаемая;
Радуйся, Святая Святых большая, от серафимов почитаемая и приснославимая.
Радуйся, Чаше безсмертнаго Царя, в Нейже растворяется от Святаго Духа всемирная радость;
Радуйся, Стамно Божественныя манны, от Неяже верным уготовляется неизреченная сладость.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 8

Страннаго рождества сего величество смущает Мя, – рече Пресвятая Дева ко Ангелу, – понеже Всеблагий благоволи паче ума вселитися в Мя, да Храм чист душею и плотию соблюден буду Ему, глас радования глагол твоих приемши, веселия Божественнаго исполняются, да упразднится ныне Мною древнее Евино осуждение и да воздастся Мною днесь долг человеков, да вси светлому благовещению сему радующеся, благодарственно воспоют Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся тварь ныне о Тебе радуется, Благодатная, ангельский собор и человеческий род, – рече Архангел, – яко дадеся Тебе радость Божественная и яко всякое обетование Божие Тобою ныне приемлет конец: Тобою днесь благословися Авраам о семени своем. Тобою ныне свободися Ева от древния печали. Тобою ликует Адам, яко днесь исполняется первое благовестие падшим людем: семя Жены сотрет главу змия. Тобою вся тварь ныне начинает свобождатися от рабства тлению в свободу славы чад Божиих. Тобою ныне подадеся всему роду человеческому всякая радость и веселие вечное, да вси во веки восхвалят Тя сице:
Радуйся, обрадованная Дево, от древних патриархов прообразованная;
Радуйся, Святая Богоневесто, всеми пророки древле предвозвещенная.
Радуйся, Вертограде заключенный, в Негоже Царь Небесный возжела внити;
Радуйся, Кладезю запечатленный, от Негоже никтоже возможет испити.
Радуйся, Саде Божественный, в Немже от всех цветов Святаго Духа райское благоухание во весь мир изнесеся;
Радуйся, Раю новонасажденный, в Немже Божественное древо жизни посреде Тебе к прозябению уготовися.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися ныне о Тебе, Пречистая, слышаще дивное Твое со архангелом Гавриилом собеседование и наипаче моление Твое сие: “Душу очисти, Тело освяти, Церковь сотвори Мя вместительну Божию и Скинию Богоукрашенну, да наитием Пресвятаго Духа сотворюся храм одушевлен и Матерь Чистая Жизни”. Егда же по молитве сей изрекла еси из глубины смиреннаго сердца Твоего: “Се Раба Господня, буди Ми по глаголу твоему, да вселится Бог в Мя”, вся Небесныя Силы прославиша Бога, видяще, яко готово сердце Твое к приятию Божественному, и со страхом и с радостию воспеша Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Вития Божественный святый архангел Гавриил бысть в страсе и в молчании глубоцем и прекрати глаголы своя, егда, Пресвятая Дево, Ты изрекла еси смиренное слово Свое: “Се раба Господня, буди Ми по глаголу твоему”. В начале мирскаго бытия творческим словом сим: “да будет”, Творцем изреченным, создана быша всяческая видимая и невидимая. Ныне же слово сие, Девою изреченное, низведе Творца твари в мир сей и тако открывается днесь еже от века таинство великое: Сын Божий Сын Девы бывает, да бога Адама соделает.
Соприсносушное Слово Отчее, не разлучився от горних, сниде на землю и бысть Плоть и вселися в ны, неизреченно истощается и во Утробу Девичу вселяется. Да радуется убо небо и земля и со Архангелом да поет Пречистей Деве сице:
Радуйся, Небо земное, до горних высот смиренным духом возшедшее;
Радуйся, Селение Небесное, Слово Божие неизреченно вместившее.
Радуйся, Благословенная, зачатие Превечнаго Бога нетленно приемшая;
Радуйся, Благодатная, чертог девства Твоего в зачатии едина сохраньшая.
Радуйся, Чистая Дево, естества уставы в Боговоплощении преславно победившая;
Радуйся, Богоневесто, естество ангельское в благовещении Твоем предивно возвеселившая.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 10

Спасти хотяй мир, Человеколюбец Господь сниде, яко дождь на руно в Пречистую утробу Твою, о Богомати, и абие неизреченным наитием Святаго Духа содеяся недоведомое зачатие и Превечное Слово Божие Плоть бысть и вселися в Тя, восприяв Ю от Пречистых кровей Твоих без услаждения плотскаго, но не без услаждения духовнаго: тогда бо Девическое сердце Твое божественным исполнися желанием и дух Твой горяще пламенем серафимския любви, ум же весь, аки вне Себе быв, в Бозе углубляшеся. И тако услаждаяся неизреченнаго Боголюбия сего и умнаго Боговидения, Ты поклонилася еси Воплощаемому от Тебе Господу Твоему и радостно воспела еси Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, ибо девственно от Духа Свята зачала еси Предвечнаго Бога и Дева пребыла еси и тако Еву отдревния печали свободила еси. Днесь – радость Благовещения, девственное торжество и таинство велико, начало нашего спасения. Днесь веселится небо и радуется земля. Сего ради великий Гавриил первый от всея твари, разумев духом великое Боговошющения таинство, поклонися со страхом велиим воплощьшемуся в Девичей утробе Спасу мира и воплощшую Пречистую Деву почти подобающим поклонением, яко Царицу неба и земли, и с благовением велиим воспе Ей таковая:
Радуйся, высокаго таинства воплощения Божия пречудное совершение;
Радуйся, неизреченнаго составления Плоти Христовой преславное явление.
Радуйся, Чертоже безсеменнаго уневещения, в Немже Творец всего мира днесь вместися;
Радуйся, Ковчеже Божественнаго воплощения, Имже радость велия всей вселенней ныне даровася.
Радуйся, Девице, Боготканную порфиру от Пречистыя Плоти Твоея Слову Божию исткавшая;
Радуйся, Отроковице, нетленную багряницу от девственных кровей Твоих Агнцу Божию взаимодавшая.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 11

Пение всеумиленное принесла еси, Пречистая, егда по отшествии Архангелове посетила еси праведную Елисавету южику Твою и возвестила ей радость благовещения, в веселии духа, глаголюще: “Величит душа Моя Господа и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. Яко призре на смирение Рабы Своея, се бо отныне ублажат Мя вси роди”. Сие посещение Твое возвесели праведную Елисавету и взыграся от радости младенец Иоанн во чреве ея, и исполнися Духа Свята Елисавет, и рече: “Откуду мне сие, да прииде Мати Господа Моего ко мне”. Да взыграется ныне и наш дух, ощущающи в день Благовещения Твоего радость посещения Твоего. Сего ради с Елисаветою возопием Тебе: “Благословена Ты в женах и Благословен Плод чрева Твоего”, Ему же выну да поем вси: Аллилуиа.

Икос 11

Свет велий и Божественный возсия в души Твоей, Пречистая, егда по гласу Архангела Дух Святый сниде на Тя и Сила Вышняго осени Тя и егда абие зачала еси в Богоблагодатней девственней утробе Своей Творца светов, Егоже свет во тьме светит и тьма его не объят. Той просвети Тя, яко солнце, светом Божества Своего, Всю прослави и обожи, сего ради “сияет доброта Твоя, блистает чистоты Твоея светлость, якоже предрече о Тебе в песнех Дух Святый: “Вся добра еси, ближняя Моя, и порока несть в Тебе”. Вся избранна, вся преукрашенна явилася еси, Юже Бог возлюби, Вся чистая и Божественныя Славы исполненна. Сим Божественным Твоим Светом просвещаемии, да воспоим Тя и мы в песнех, яко Матерь Света сице:
Радуйся, Свеще Божественнаго Света, Свет невечерний в утробе Твоей понесшая;
Радуйся, Луче умнаго Солнца, весь мир светом лица Божия просветившая.
Радуйся, небесный Светильниче, на свещнице земном всей вселенней возженный;
Радуйся, живоносный Источниче, благодатию Духа Святаго преизобильно орошенный.
Радуйся, светоносная Дево, Еяже ради свет Боговедения днесь нам всем возсия;
Радуйся, избранная Богоневесто, Еюже ныне радость неизреченная весь мир облиста.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 12

Благодать Божественная и радость велия процвете днесь всему миру, Пречистая, в светоносный день благовещения Твоего, яко Тебе ради в день он древняя печаль преста и начало спасения человеков положися: Сын Божий, Сын Девы явися и земля Евы ради проклята бывшая, Тобою, Дево, днесь паки благословися. Херувим от древа жизни отступает и врата раиския верным днесь паки отверзаются, мир же весь исполнися радости, отнележе великий Гавриил еже радуйся Тебе, Дево, свыше возгласи. Сего ради небеса убо достойно днесь да веселятся, земля же да радуется, всякое же дыхание и тварь да поют о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще всерадостное от Архангела благовещение Твое, Богородице, восхваляем вси страшное, преславное и велие таинство чистаго и девственнаго от Духа Святаго зачатия Твоего, поклоняемся нетленно зачатому от Тебе Сыну Твоему Христу Богу нашему и от всего сердца веруем и исповедуем, яко и в Божественном зачатии и по рождестве Твоем Ты пребыла еси Приснодева. Сего ради с Гавриилом принесем Тебе сицевый архангельский глас:
Радуйся, Благодатная, облеченная в Солнце, сияющая благодатию и славою всей вселенней;
Радуйся, Благословенная, от восток солнца до запад препетая и превозносимая по всей поднебесней.
Радуйся, ангельское великое удивление, Гавриила красотою девства Своего удивившая;
Радуйся, всему миру благое веселие, падшия люди радостию Благовещения Твоего возвеселившая.
Радуйся, смиренная Раба Господня, высотою смирения Своего Бога на землю низведшая;
Радуйся, Милосердная Мати Бога Вышняго, Матерним заступлением Своим многие грешники ко Христу приведшая.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 13

О, Всепетая Параклита Невесто, чистая, брака не познавшая Дево! Архангела красотою Девства удивившая и Богу Слову Плоть нетленно днесь взаимодавшая, нынешняя наша приемши приношения о всерадостном от Гавриила благовещении Твоем, Христу Богу обрученныя в девстве сохрани, всех же в чистоте укрепи и от бед избави, да свободшеся Тобою от вечных мук, Тобою рай да обрящем, идеже вси да воспоем о Тебе Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Икос 1

Архангел Гавриил предстояй Престолу Божию выну зрит неприступную Божественную Славу, егда же прииде время избавления человеков, прия повеление Господне: Буди служитель страшному чудеси и таинству сокровенному: милосердием Моим подвигся ко взысканию заблудшаго Адама, снити тщуся. Гряди убо во град Назарет, в немже отроковица Мария обитает, да прелюбезную красоту девства узриши. Гряди к сему одушевленному Божию Кивоту, ко второму Небеси на земли сущему. Иди к Сей Обители воплощения Моего и возвести нетленное Мое от Нея пришествие. Блюди же, да не смутиши и да не устрашиши душу Девы, да в радости будет, а не в печали благовестив твое. Сего ради приступи к Ней кротко и первый глас твой радость Ей да принесет, и да возопивши Ей сице:
Радуйся, Благодатная, Еюже радость возсияет;
Радуйся, Обрадованная, Еюже клятва исчезнет.
Радуйся, Благословенная, Еюже вся тварь обновляется;
Радуйся, Препрославленная, Еюже весь мир спасается.
Радуйся, Богоизбранная Отроковице, падшаго Адама воззвание;
Радуйся, Пренепорочная Дево, слез Евиных избавление.
Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Кондак 1

Избранней в Предвечном Совете Богоотроковице Марии, послужити велию таинству Боговоплощения, сияющей девственной чистотою паче высшия небесныя чистоты, благоговейныя пения принесем Тебе, Богородице, о всерадостном от Архангела благовещении Твоем. Ты же, яко обрадованная и радость падшим людем подати могущая, избави нас от всяких бед и греховныя печали, и возведи нас к небесней радости, да с Гавриилом вопием Тебе: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.

Икона Пресвятой Богородицы

Похожие публикации